torsdag 22 januari 2015

M-magasins artikel


I dag kom M-magasin ut - den där "mappi" tidningen som vänder sig till välbärgade medelålders damer och som alltid har Amelia Adamo på omslaget. Intervjun med mig gjordes i somras, jag fick naturligtvis läsa texten innan ( alltid ett krav!) och hade efter flera justeringar från mig godkänt den. Jag tyckte den blev helt ok - förutom själva rubriksättningen som inte är journalistens, utan redaktörens. Fotografen Marc Malmqvist tog en mängd bilder, men M-magasin valde inte att publicera de som jag själv tyckte blev bäst; som den här bredvid som alltså inte kom med.
Jag berättar om den skilsmässa - efter 37 års äktenskap - som jag nyligen genomlidit. Ja, lidit är adekvat. Och så får jag in på ett hörn att jag nu har skrivarkurser. I Stockholm 11 april blir det en heldag med alla knep, hjälpmedel och stötestenar jag efter 20 år som skrivarlärare stött på och undervisat om.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar